Andreas media blogg

mandag, januar 23, 2006

Morsom dag på Norsk Telemuseum

Onsdag 18. januar var vi på Norsk Telemuseum. Før vi dro hadde jeg ikke peiling på hvordan opplegget ville være, men jeg må si jeg ble veldig posetivt overrasket! Vi ble delt inn i grupper, hvor vi alle sammen skulle produsere noe innen radio. Gruppa mi lagde hørespill, noe vi alle likte (selv om kanskje ikke resultatet ble helt perfekt..) mens andre hadde "5 på gata" intervju eller opplesing av en nyhet på en artig måte. Det var fint at alle fikk være med, selv om det var vanskligere å være aktiv i den siste redigerings delen, da vi var litt for mange. I redigeringen brukte vi audacity som vi heldigvis hadde kjennskap til fra før, ellers hadde vi nok brukt enda lengre tid. Etter alt var ferdig (så godt som..) hørte vi på de forskjellige gruppenes produkt, og det var veldig moro! Alle fikk tilbakemeldinger fra guiden vår, som var veldig faglig kjent med radio.

Resultatet vårt skal etterhvert bli lagt ut på Norsk Telemuseums hjemmesider, radioverket.

Egentlig skulle vi senere spille et spill kalt The Global Countdown. Dette er et spill som er gitt i jubileumsgave fra telenor til skolene. Dessverre var ikke teknikken helt oppe, så vi fikk heller satt av tid en annen gang. Det gleder jeg meg veldig til, for det virket veldig moro og spennende!

Synes dagen var topp, og den levde høyere opp enn hva forventningene mine sa først!