Andreas media blogg

torsdag, november 10, 2005

Refleksjonsnotat, Nyheter

Emnet nyheter har jeg egentlig likt veldig godt. Jeg føler jeg virkelig har lært mye om hva en nyhet er, og hvordan man kan skille nyheter fra hverandre. Jeg har lært om hvem som har makt i nyhetsverden, at det ikke er tilfeldig hvilke nyheter som blir publisert. Av ekskursjonen på NRK, fikk jeg et veldig godt innblikk i hvordan en sportssending ble laget og det synes jeg var veldig interesant. Det var mye jeg ikke visste fra før, bla. om hvordan man velger ut sakene.

Hvorfor har jeg lært?
Det er jo ikke greit å si akkurat det, men jeg mener ekskursjonen og analysen av nyhetsseningene gjorde at jeg lærte veldig mye.

Det er selvfølgelig mye jeg ikke vet om nyheter enda, men jeg føler ikke at jeg sitter igjen med så mange spørsmål. Dersom jeg kommer på noen, legger jeg ut i bloggen senere og håper noen svarer på det:)!